Fungerar Mass Gainers verkligen? (Varför du bör spara dina pengar)

Mass Gainer kosttillskott får några allvarliga uppmärksamhet, särskilt bland de unga publiken. Ett utmärkt mål är de magra killarna som har svårt att gå upp i vikt.

Som vanligt, löftena är bland de rader av:

Hjälper dig att få muskelmassa snabbt.
Gör återställningen snabbare.
Stimulerar proteinsyntesen.

Innehåller BCAA.

(Jag börjar tro att dessa “förmåner” kommer från samma styrelsemöte som BCAA ‘ en.)

Åh, du säger inte! Det hjälper mig att bygga muskelmassa snabbt? Åh, jag är såld!

Jag ska återhämta sig snabbare också? Oh My, dubbel SÅLD!

Stimulerar proteinsyntesen? Jag är redan i, låt oss få jacked!

Innehåller BCAA?! Mind = blåst!

Men gör Mass vinnare arbete? Låt oss ta reda på.

Men vad exakt är massa Gainers?

Mass vinnare är ungefär som proteinpulver. Ett puder som kommer i ett badkar.

Men, det finns en distinkt skillnad:

Proteinpulvret är lågt i kalorier och är mestadels protein.

Weight vinnare har mycket större portionsstorlekar som innehåller massor av kalorier.

Det är inte ovanligt att en portion att vara över 1000 kalorier.

Här är kickern, men:

Den macronutrient sammansättningen suger. Dålig.

Så pass mycket samma tjänande så pass innehåll en 1000 eller mer kalori vilja ofta har så litten så 40 grammatik av proteinet i den. Det kommer också att ha lite fett, men majoriteten kommer att vara kolhydrater.

Varje portion kan innehålla hundratals gram kolhydrater, mestadels enkla sockerarter.

På etiketten ser du de vanliga:

Innehåller BCAA, glutamin, kreatin.
“Muscle-Building” blandning.
Stimulerar proteinsyntesen.
Förbättrar prestandan.

Bla, bla, bla.

Ungefär som vanligt proteinpulver, kan vikt vinnare konsumeras genom att blanda pulvret med en vätska (vatten eller mjölk) och chugging ner.
Ger Mass Gainers resultat?

För att sätta några av er till mods, ja de gör. Men, de resultat de ger är inte vad du förväntar dig.

Om inte ditt mål är att få så stor som möjligt (Läs: fett) och du bryr dig inte om ditt utseende alls, då vikt vinnare är inte det bästa alternativet för dig.

Det är oftast nybörjare som faller för tyngden vinnare hype. De leds att tro att, med denna produkt, de ska packa på massor av muskelmassa i mycket lite tid.

Men, för att förstå varför det är ett dåligt sätt att närma sig muskeltillväxt, låt mig ge dig en kort översikt över rena fyllnadsmedel vs. smutsiga sammanslagningar.

Du ser, muskeltillväxt kommer långsamt. Och jag menar mycket långsamt.
har Mass vinnare arbete

Poäng: http://gainer.se

I ditt allra första år av lyft, du kan förvänta dig att få så mycket som 25 pounds av muskelmassa. Men, efter det, antalet smalnar ner till en stadig 2-3 pounds per år.

Med tanke på dessa siffror, hur klokt skulle du säga att det är att vinna 30-40-50 pounds av vikt i ett år?

Inte särskilt mycket, skulle jag säga.

Din kropp har en gräns för hur mycket muskler det kan bygga under en given period och allt över som kommer att bli fett.

Strävar efter att få så mycket vikt som du kan kommer att lämna dig med massor av överflödigt fett. Du skulle behöva diet i månader för att komma ner till anständiga kroppsfett nivåer, slösa tid.

Nu, låt oss ta en titt på andra alternativ: rena bulk.

Jag vet att det finns de människor där ute som inte tror på sammanslagningar och skärning. Och jag är inte här för att argumentera med dem. Smutsiga sammanslagningar följt av överdriven skärning är, faktiskt, stum.

Det är därför rena fyllnadsmedel är ett mycket bättre alternativ. Du äter i ett litet överskott, får inte mer än 1 pund i vikt per månad och hålla sig Lean i processen.

När du är klar, du skulle ha ett par veckor av fettförbränning innan du ser bra. Och du ser faktiskt bra och i-form året runt.

Så, vad gör allt som har att göra med Weight Gainers?

Tja, marknadsföring.

Du ser, väger vinnare marknadsförs som dessa Mass byggprodukter. Konsumera dem för ett par månader och du är jacked.

De flesta killar faller för det och hamna smutsiga bulk. De äter på alldeles för stor av ett överskott och få så mycket som 5-10 pounds av vikt per månad.

De får muskelmassa, visst. Men de får också fett som helvetet.

För det andra är de flesta av dessa produkter fyllda med låg kostnad sopor. När allt, om produkten är endast gjord med högkvalitativa ingredienser, vinstmarginaler skulle vara låg.

Och inte bara det, men vikt vinnare är inte billigare för konsumenterna, jämfört med verkliga livsmedel.

Något vikt vinnare kostnad så mycket som $6 per tjänande. En servering har vanligtvis 1200 kalorier, 50 gram protein, 4-5 gram fett, och 250 + gram kolhydrater.

Jag vet inte om dig, men det verkar inte billigare för mig.

Och när du par att med det faktum att du inte vet vad ingrediens kvalitet du får, skulle jag säga att viktvinnare är en dålig affär.
Varför är jag hata på massa Gainers så mycket?

Först, som vi diskuterade ovan, har Mass vinnare en fruktansvärd macronutrient ratio. Du konsumerar alldeles för många kalorier med mycket lite protein. Kolhydratinnehållet är mycket hög och det är mestadels enkla sockerarter.

Energi kraschar är vanliga.

För det andra, de ger inte så mycket (om någon) vitaminer och mineraler som riktiga livsmedel leverera.

Tredje, det är mycket lätt att gå överbord på kalorier och hamna få fett.

När jag tittar på de flesta massa vinnare där ute, jag krypa. Mängden bullcrap och broscience som omger dem är för mycket för min smak.

Så, att resumé:
Det handlar inte bara om kalorierna.

När de flesta nybörjare tycker om att bli stora, de tror “äta stor.”. Vad de är saknade är kvaliteten på kalorierna och makronäringsämnen de behöver.